Adatkezelési tájékoztató

Bevezető, az adatkezelés alapelvei

Adatkezelőként elkötelezettek vagyunk a személyes adatok védelme iránt, kiemelten fontosnak tartjuk minden érintett információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását.

A személyes adatokat bizalmasan kezeljük és megteszünk minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, amely a személyes adatok biztonságát garantálja.

Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a tevékenységeinkkel összefüggésben folytatott minden adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban meghatározott előírásoknak, különösen pedig az alábbiaknak:

  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet), vagy más néven GDPR: General Data Protection Regulation;
  • 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról.

Az adatkezeléseink során alkalmazott további jogszabályi előírásokról részletes információkat olvashat az adatkezelési tevékenységeinket bemutató alábbi fejezetekben.

Az általunk végzett adatkezelések önkéntes hozzájáruláson, illetve törvényi felhatalmazáson egyaránt alapulhatnak. Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetében személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja.

Az önkéntes hozzájárulásán alapuló, illetve a jogszabályban meghatározott, kötelező adatkezelésekkel kapcsolatban információs önrendelkezéshez fűződő jogainak érvényesítését a jelen tájékoztatóban, az alábbiakban részletesen meghatározottak szerint biztosítjuk.

Az adatkezelés biztonsága

A személyes adatok kezelésének jogszerűségét és biztonságát az alábbi főbb intézkedésekkel garantáljuk:

  • személyes adatot csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelünk;
  • kizárólag azokat a személyes adatokat kezeljük, amelyek az adatkezelés céljának eléréséhez feltétlenül szükségesek;
  • a személyes adatokat kizárólag addig kezeljük, ameddig azok kezelését törvény előírja, illetve lehetővé teszi;
  • a személyes adatokat töröljük, amennyiben további kezelésükhöz az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre vagy ahhoz nincs törvényi jogalap (pl.: ha az adatkezelés célja megszűnik vagy az adatkezelés előzetesen meghatározott időtartama letelik);
  • a személyes adatok kezeléséhez (tárolásához, feldolgozásához, továbbításához, stb.) használt informatikai rendszereink és eszközeink védelméről korszerű, az ismert kockázatokkal arányos informatikai biztonsági megoldások alkalmazásával gondoskodunk, ezek által biztosítva a kezelt adatok illetéktelen hozzáférés, jogosulatlan módosítás vagy törlés, illetve megsemmisülés elleni védelmét;
  • az informatikai rendszereinkben kezelt adatokhoz és a papír alapú iratokhoz a hozzáférést munkatársaink számára is engedélyhez kötjük, a jogosultságok kiosztásának alapelve, hogy kizárólag a munkavégzésükhöz szükséges adatokat ismerhetik meg;
  • az iratkezelést zárt területen, védett helyiségeinkben végezzük;
  • a személyes adatok kezelését végző, azokhoz hozzáféréssel rendelkező munkatársaink a munkavégzésük során megismert, tudomásukra jutott információkra vonatkozóan titoktartási kötelezettségükről írásos nyilatkozatot tesznek;
  • a személyes adatok kezelésében, feldolgozásában, illetve azok továbbításában érintett szerződéses adatfeldolgozó partnereink esetében gondoskodunk arról, hogy az adatok biztonságos továbbítására és bizalmas kezelésére vonatkozó szerződéses garanciális feltételek megkötött megállapodásainkban érvényesüljenek.

Az adatok továbbítása

Személyes adatait azok megismerésére jogosultsággal nem rendelkezők számára nem adjuk át, harmadik félnek kizárólag abban az esetben továbbítjuk, ha Ön ehhez előzetesen hozzájárulását adta. Kivételt képeznek ez alól a jogszabályban előírt kötelező adatszolgáltatások, amelyek esetében azokat az adott közigazgatási szerv, illetve hatósági vizsgálat esetén az eljáró hatóság (pl.: rendőrség, ügyészség, bíróság, stb.) hivatalos megkeresésére kötelesek vagyunk átadni. Ehhez az Ön külön hozzájárulása nem szükséges, mivel ez jogszabályi előírásban meghatározott feladatunk.

Az adatkezelési tevékenységeinket részletesen bemutató következő fejezetekben az adattovábbítás címzettjeiről – ha vannak olyanok – minden esetben tájékoztatást adunk.

Kik ismerhetik meg az adatokat?

Az Ön által megadott, illetve az Önről kezelt személyes adatok megismerésére a munkaköri feladataik ellátásához szükséges mértékben munkatársaink, valamint a jogszabályi előírások alapján kijelölt azon közigazgatási szervek jogosultak, amelyek számára adatszolgáltatási kötelezettségünk teljesítése során bizonyos információkat – például az adott ügy intézéséhez szükséges adatokat – kötelesek vagyunk továbbítani, illetve hatósági vizsgálat esetén az illetékes eljáró hatóság számára azokhoz hozzáférést biztosítani vagy azokat számukra átadni.

Megismerheti továbbá a személyes adatait az egyes adatkezelési műveletek végrehajtásához általunk igénybe vett adatfeldolgozó is, de kizárólag indokolt esetben és csak azokat az adatokat, amelyek az adatfeldolgozáshoz feltétlenül szükségesek.

Az Ön jogai

Bármikor kérhet tájékoztatást személyes adatai kezelésével kapcsolatban írásban (e-mailben, illetve postai címünkre megküldött levélben) vagy szóban (személyesen, illetve telefonon).

Felhívjuk a figyelmét, hogy telefonon történő megkeresése esetén – amennyiben az adatkezeléssel kapcsolatos igénye indokolja (pl.: adatainak törlését kéri) –, akkor azonosítanunk kell abból a célból, hogy jogosult-e a kérésre, mielőtt teljesítjük azt. Amennyiben személyazonossága igazolása nem lehetséges, akkor kizárólag általános tájékoztatást adhatunk az adatkezeléssel kapcsolatban. Emiatt javasoljuk, hogy kérdését vagy igényét lehetőleg írásban jelezze.

Szintén bármikor kérheti adatai helyesbítését, módosítását, ha például azok megváltoztak (pl.: neve, címe, telefonszáma, stb.), vagy amennyiben azt tapasztalja, hogy például hibásan adta meg vagy tévesen, illetve hiányosan rögzítettük azokat.

Adatai törlését vagy az adatkezelés korlátozását is kérheti, s ha annak nincs jogszabályi akadálya, akkor kérésének haladéktalanul eleget teszünk (ellenkező esetben pedig tájékoztatjuk a megtagadásának indokáról).

Amennyiben olyan kérdése merülne fel, amely jelen adatkezelési tájékoztatónk alapján nem egyértelmű, kérjük, hogy forduljon hozzánk bizalommal fenti elérhetőségeinken!

Törekszünk arra, hogy minél gyorsabban választ adjunk, viszont amennyiben kérdése megfelelő megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor legfeljebb 15 napon belül vállaljuk a válaszadás teljesítését.

Panaszkezelés és további jogérvényesítési lehetőségek (jogorvoslathoz való jog)

Mindent tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályi előírásoknak  megfelelően történjék. Amennyiben úgy érzi, hogy nem feleltünk meg ennek vagy bármilyen kérdése merülne fel ezzel kapcsolatban, kérjük jelezze számunkra fenti elérhetőségeinken.

Személyes adatai védelméhez fűződő jogai megsértése esetén jogorvoslati lehetőségért – amennyiben az Adatkezelő az Ön jelzése ellenére sem szünteti meg jogsértő magatartását – a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat, alábbi elérhetőségein:

Hivatalos név:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)

Postai cím:

1363 Budapest, Pf. 9.

Telefonszám:

+3613911400

E-mail:

ugyfelszolgalat@naih.hu

Weboldal:

www.naih.hu

Személyes adatainak védelme érdekében lehetősége van a bírósághoz is fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a jelen tájékoztató első oldalán ismertetett székhelyünk szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be keresetét. Az illetékes törvényszéket megkeresheti a https://birosag.hu/birosag-kereso oldalon.

Adatkezelési tevékenységeink

Érdeklődés, kapcsolatfelvétel során kezelt személyes adatok

Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel során megadott személyes adatait kizárólag a válaszadás, az Ön tájékoztatásának biztosítása, illetve az Önnel való kapcsolattartás érdekében kezeljük.

Az adatkezelés célja:

Az érdeklődővel való kapcsolatfelvétel, valamint tájékoztatásának biztosítása.

Az adatkezelés jogalapja:

A kapcsolatfelvételt kezdeményező érintett hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontján alapul.

A kezelt adatok köre:

A kapcsolattartásra az alábbi adatok közül az Ön által az érdeklődés, kapcsolatfelvétel során önkéntesen megadottakat kezeljük:

·         név (kapcsolattartó neve),

·         e-mail cím,

·         telefonszám,

·         cím (postai-, levelezési cím).

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A hozzájárulás visszavonásáig, amennyiben az eseti jellegű kapcsolatfelvétel tárgyában jogszerűen igény érvényesíthető, annak igazolhatósága céljából legfeljebb 5 évig megőrizhetjük a megadott adatokat.

Az adattovábbítás címzettjei:

A kezelt adatok nem kerülnek továbbításra harmadik fél számára az érintett hozzájárulása nélkül.

Adatkezelő internetes tárhely szolgáltatója: DotRoll Kft., székhelye: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.

Weboldalon, közösségi médiafelületen megjelenített kép- és videófelvételek

Weboldalunkon, illetve közösségi médiás felületünkön rendszeresen beszámolunk a gyógyszertárunkat és szolgáltatásainkat érintő hírekről, információkról és eseményekről, amelyek kapcsán kép-, illetve videófelvételeket is megjelentetünk.

Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy az általunk megjelentetett kép- és videófelvételek tartalma ne sérthesse mások személyiségi jogait vagy jogos érdekeit, s azok jogszerű felhasználására engedéllyel, felhatalmazással rendelkezzünk minden esetben.

A weboldalon keresztül közvetlenül vagy közvetett módon végzett adatkezelésekről részletes tájékoztatót talál weboldalunkon.

Az adatkezelés célja:

A weboldal, illetve a közösségi médiafelület látogatóinak tájékoztatása.

Az adatkezelés jogalapja:

A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható érintett hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján alapul.

A kezelt adatok köre:

A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személyek képmása, illetve videófelvételek esetén hangja is.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A felvételeken szereplő, felismerhető, beazonosítható személy hozzájárulása visszavonásáig kezeljük az adatokat.

Az adattovábbítás címzettjei:

Adattovábbítás nem történik, ugyanakkor a weboldalon, közösségi médiafelületen nyilvánosságra hozott információkat bárki megismerheti, megtekintheti, aki meglátogatja az adott oldalt.

Adatkezelő internetes tárhely szolgáltatója: DotRoll Kft., székhelye: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.

Elektronikus megfigyelőrendszer adatai

  • Területünkön- 5600 Békéscsaba, Gyulai út 94-96. szám alatti telephelyen, valamint a 6000 Kecskemét, László Károly utca 16. szám alatti telephelyen- elektronikus megfigyelőrendszer (kamerarendszer) működik, amelynek felvételein rögzítésre kerülnek és felismerhetők az adott területre belépő személyek.
  • A kamerák jól látható helyen kerültek elhelyezésre, minden megfigyelt terület (helyiség) belépési pontjánál figyelmeztető táblákkal hívjuk fel rájuk a figyelmet.
  • A megfigyelőrendszer a hét minden napján, 24 órában üzemel, a rögzített felvételeket 3 napig tárolja.
  • Amennyiben jogos érdekét a felvétel rögzítése érinti, a rögzítésétől számított 3 napon belül kérheti, hogy az adatot ne töröljük le, illetve arról másolat készítését is kérheti (például annak hatósági eljárásban történő felhasználása céljából). Ezáltal biztosítjuk az Ön számára az adatokhoz történő jogszerű hozzáférését, illetve az adatok hordozhatóságát.

Az adatkezelés célja:

A megfigyelt területre történő be- és kilépések, valamint az azon belüli mozgások és történések személy- és vagyonvédelmi célú ellenőrizhetőségének biztosítása.

Az adatkezelés jogalapja:

Az adatkezelés a jogos érdekeink érvényesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul.

A kezelt adatok köre:

A megfigyelt területre belépő személyek képmása, valamint az arra behajtó gépjárművek rendszáma.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A felvételek törlése a rögzítést követő 3 nap elteltével valósul meg.

Az adattovábbítás címzettjei:

A rögzített felvételeket jogosulatlanok számára nem továbbítjuk; arra kizárólag az emberi élet, testi épség vagy vagyon sérelmére elkövetett jogsértések (bűncselekmények) bizonyítása, illetve balesetek körülményeinek utólagos vizsgálata céljából a felvételen szereplő érintett személy kérelmére vagy harmadik fél jogos érdekének történő igazolása mellett, illetve az ügyben eljáró hatóság – rendőrség, ügyészség, bíróság, stb. – hivatalos kérésére van mód.

Weboldalon történő előzetes bejelentkezés, időpontfoglalás során kezelt adatok

  • Az általunk nyújtott szolgáltatás igénybe vételére előzetes bejelentkezési lehetőséget biztosítunk. Az előzetes bejelentkezés, időpontfoglalás biztosítása, az ellátás megfelelő megszervezése, valamint a szolgáltatást (ellátást) igénylő beazonosítása, a vele történő kapcsolattartás érdekében személyes adatok kezelése is szükséges.

Az adatkezelés célja:

Az időpontfoglalás biztosítása, egészségügyi ellátás megszervezése, kapcsolattartás.

Az adatkezelés jogalapja:

Az előzetes bejelentkezést, illetve időpontfoglalást kezdeményező hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontján alapul.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény.

A kezelt adatok köre:

A szolgáltatást (ellátást) igénylő beazonosításához, a vele történő kapcsolattartáshoz szükséges alábbi adatok:

·         név

·         e-mail cím,

·         telefonszám

·         üzenet tartalma.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

Az önkéntes hozzájárulás alapján kezelt adatok törlése az érintett ezirányú kérelmét követően a lehető legrövidebb időn belül történik.

Amennyiben az érintett az egyeztetett időpontban nem jelenik meg, az egészségügyi szolgáltatást (ellátást) nem veszi igénybe, attól eláll, akkor az előzetes bejelentkezéshez, időpontfoglaláshoz rögzített adatait az Adatkezelő haladéktalanul, de legkésőbb 1 hónapon belül törli.

Az adattovábbítás címzettjei:

A kezelt adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára indokolatlanul vagy az Ön hozzájárulása nélkül.

 

Egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó adatkezelés

Az egészségügyi ellátást igénybe vevők esetében az egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása, az érintett egészségi állapotának nyomon követése, a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből szükségessé váló intézkedések megtétele, a betegjogok érvényesítése, az ellátás során az egyéni betegút követése, valamint jogszabályban előírt nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségeink teljesítése egyaránt személyes adatok kezelését is szükségessé teszi számunkra.

Az adatkezelés célja:

Az egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása; a betegellátó eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése, ideértve a szakfelügyeleti tevékenységet is; az érintett egészségi állapotának nyomon követése; a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből szükségessé váló intézkedések megtétele; a betegjogok érvényesítése; az egyéni betegút követése, valamint jogszabályban előírt nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségeink teljesítése.

Az adatkezelés jogalapja:

Az önkéntes hozzájárulás alapján megadott személyes adatok esetében a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, illetve különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja.

Az egészségügyi szolgáltatás igénybe vételére vonatkozó megállapodás esetében a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, illetve különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja.

Az ellátás igénybe vételéhez kötelezően előírt személyazonosító adatok esetében, valamint a nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésével összefüggésben a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja, illetve különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdésének h) pontja.

Az adatkezelésre továbbá valamennyi esetben az alábbi jogszabályi előírásokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény,

·         az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény,

·         az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény,

·         az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény,

·         az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet,

·         az Országos Kórházi Főigazgatóság feladatairól szóló 516/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet,

·         az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet,

·         az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII. 21.) NM rendelet,

·         az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,

·         a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény.

A kezelt adatok köre:

Az egészségügyi ellátást igénybe vevő:

·         személyazonosító adatai (név, születési idő, lakcím),

·         Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám),

·         a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványa száma,

·         az igénybe vett ellátással összefüggő egészségügyi adatai,

·         e-mail címe,

·         telefonszáma,

·         értesítési címe,

·         egészségpénztára neve, címe, kártyaszáma,

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

Az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig, a zárójelentést legalább 50 évig kell megőrizni.

A képalkotó diagnosztikai eljárással készült felvételt az annak készítésétől számított 10 évig, a felvételről készített leletet a felvétel készítésétől számított 30 évig kell megőrizni.

A térítéses szolgáltatások igénybevételével összefüggő pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) megőrzési ideje 5 év, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében legfeljebb 8 év. Ennek elteltével Adatkezelő törli, illetve leselejtezi és megsemmisíti a bizonylatokat. Ennek elteltével Adatkezelő törli, illetve leselejtezi és megsemmisíti a bizonylatokat.

Az önkéntes hozzájárulás alapján kezelt adatok törlésének időpontja az érintett ez irányú kérelmét követően haladéktalanul történik.

Az adattovábbítás címzettjei:

Az adatok az eRAD PACS rendszerben, valamint a DokiRex rendszerben kerülnek rögzítésre, az alkalmazás fejlesztője az eRAD PACS rendszer tekintetében (megnevezése: Belux Csoport Kft., székhelye: 1122 Budapest, Városmajor utca 13., adószáma: 13504243-2-43), a DokiRex rendszer tekintetében (megnevezés: KARDI-SOFT Kft., székhelye:9024 Győr, Csokonai utca 29., adószáma:  13293369-2-08)

A jogszabályi kötelezettség alapján vezetett központi nyilvántartásokhoz (pl.: EESZT) kapcsolódó, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek, eljáró hatóságok, társszervek, különösen:

·         Országos Kórházi Főigazgatóság,

·         Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő,

·         Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet,

·         Nemzeti Adó- és Vámhivatal,

·         az érintett Egészségpénztári szolgáltatója.

 

Adattovábbítás történik az Adatkezelő alábbi egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó külső szerződéses szolgáltató partnereink felé:

·         Laborszolgáltatásokat nyújtó szolgáltató: (megnevezés: HR Pharma Kft., székhely: 6726 Szeged, Bibic utca 5. , adószám: 13627430-2-06).

A szolgáltatásunk teljesítéséhez az alábbi adatfeldolgozó partnerek szolgáltatásait vesszük igénybe:

Az egészségügyi szolgáltatás nyújtásában személyes közreműködői szerződés alapján részt vállaló, személyesen közreműködő egészségügyi dolgozók, egészségügyi szolgáltatást nyújtó orvosok:

·         Bagyinkáné Farkas Katalin, Nyerges Adrianna Ágnes, Dér Mónika, Dr. Gaál Emánuel, Dr. Gulyás Zsuzsanna, Dr. Mázor Melinda, Dr. Dombi Attila, Dr. Tamás Lóránt, Dr. Szatmári György, Farkas Andrea, Dr. Sövényi Mária, Dr. Buzás-Kiss Mónika, Dr. Orosz Péter, Dr. Soós István, Dr. Laczó Ibolya, Tóthné Turi Beatrix, Fehérvári Judit.

·         A betegnyilvántartó rendszer informatikai működtetője: Audiosoft IT- Consulting Kft., székhely: 1014 Budapest, Tóth Árpád sétány 28/1/4, adószám: 23595686-2-41

·         MRI és Röntgen berendezések szervizelése, karbantartása (GEHC szolgáltatások), archiváló és megtekintő rendszer: GE Healthcare Magyarország Kft. 1138 Budapest, Bence utca 3., adószám: 26575113-2-44.

Szerződéses partnerek adatainak kezelése

  • Szerződéses partnereink jogi személyek (cégek, vállalkozások), ugyanakkor a céges kapcsolattartói adatok is tartalmazhatnak olyan, a természetes személy azonosítására alkalmas információkat (pl.: e-mail cím előtagjában a név), amelyek személyes adatnak minősülnek, az adatkezelés biztonságáról és jogszerűségéről ezek esetében emiatt szintén gondoskodunk.

Az adatkezelés célja:

Szerződéses partnereink nyilvántartása, a partnerekkel való kapcsolattartás biztosítása, továbbá jogszabályi kötelezettség teljesítése.

Az adatkezelés jogalapja:

Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontján alapul.

Szerződéses kapcsolattartók esetében a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti hozzájárulásuk képezi adataik kezelésének jogalapját.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

·         az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,

·         a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény.

A kezelt adatok köre:

A szerződéses partnerek (jogi személyek), illetve képviselői, kapcsolattartói (természetes személyek) beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, a szerződés jogszerűségének igazolásához (pl.: átláthatósági nyilatkozatok), továbbá a számlák- és egyéb pénzügyi bizonylatok kezeléséhez szükséges adatok közül az alábbi adatok:

·         név (cég tulajdonosa),

·         cím (székhely, számlázási cím),

·         adószám,

·         bankszámlaszám,

·         e-mail cím,

·         telefonszám,

·         átláthatósági nyilatkozatban szereplő természetes személyazonosító adatok.

További szerződéses adatok körében a kapcsolattartók adatai:

·         név,

·         telefonszám,

·         e-mail cím.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A pénzügyi bizonylatokat (pl.: számlák) a számviteli törvény szerinti 8 évig, illetve az adóügyi önellenőrzés biztosíthatósága érdekében ezen túlmenően – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – legfeljebb az adóügyi önellenőrzéshez szükséges időtartamig (a cél teljesüléséig) őrizzük meg. Ennek elteltével töröljük, illetve leselejtezzük és megsemmisítjük a bizonylatokat.

Az adattovábbítás címzettjei:

A szerződésekkel összefüggésben kezelt személyes adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára, de egy esetleges vizsgálatban illetékes eljáró szervek az uniós vagy a tagállami joggal összhangban hozzáférhetnek azok tartalmához, illetve az azokban rögzített személyes adatokhoz.

A szerződések teljesítéséhez kapcsolódó pénzügyi bizonylatok (pl.: számlák) tartalmát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, adott esetben a Magyar Államkincstár számára kötelesek vagyunk átadni, továbbítani.

Adattovábbítás történik még az alábbi szervezetek felé:

·         szerződéses pénzügyi, számviteli szolgáltató partnerünk (megnevezése: Fenestra Kft., székhelye: 5600 Békéscsaba Wlassics sétány 3., adószáma: 11049298-2-04),

·         szerződéses könyvvizsgáló szolgáltató partnerünk (megnevezése: „Mentor Audit” Kft., székhelye: 4026 Debrecen Péterfia u. 4., adószáma: 11556684-1-09).

Fogyasztói panaszok kezelésével összefüggő adatkezelés

  • Elérhetőségeink bármelyikén felveheti Velünk a kapcsolatot, amennyiben az általunk nyújtott egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban panasza merülne fel. A panasza megtétele során megadott személyes adatait kizárólag a panasza kivizsgálása érdekében kezeljük.

Az adatkezelés célja:

Érintettek jogainak biztosítása, jogszabályi kötelezettség teljesítése, vásárlói-, fogyasztói panaszok kivizsgálása, panaszügyintézés.

Az adatkezelés jogalapja:

Az adatkezelés jogszabályban előírt kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján alapul.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,

·         az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény.

A kezelt adatok köre:

A panasz kivizsgálása során az alábbi adatait kezeljük:

·         bejelentő neve,

·         lakcíme (postai címe),

·         elektronikus formájú bejelentés esetén e-mail címe,

·         telefonszáma

·         bejelentő neve.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározottak szerint a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig kötelesek vagyunk megőrizni, azt követően törölnünk kell. Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény szerint az egészségügyi ellátással kapcsolatban tett panasszal, illetve annak kivizsgálásával összefüggő iratok kötelező megőrzési ideje 5 év.

Az adattovábbítás címzettjei:

A panasz kivizsgálásában, kezelésében illetékes eljáró szervek, hatóságok részére az adatok továbbításra kerülhetnek.

 

Álláspályázatra jelentkezők adatai

  • A szükséges munkaerő biztosítása kiemelten fontos számunkra. A megfelelő szakemberek megtalálása, kiválasztása céljából alkalmanként álláspályázatokat hirdetünk meg.

Az adatkezelés célja:

A működésünk folyamatos biztosításához szükséges humánerőforrás biztosítása, a munkakör betöltésére alkalmas (megfelelő kompetenciákkal rendelkező) pályázó kiválasztása.

Az adatkezelés jogalapja:

Az álláspályázatra jelentkező hozzájárulása, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontján, valamint különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdésének a) pontján, illetve hatósági (erkölcsi) bizonyítvány esetében továbbá a GDPR 10. cikkén alapul.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,

·         a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

·         az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény,

·         az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény.

·         az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet.

A kezelt adatok köre:

Az álláshirdetésre jelentkezők beazonosításához, a velük történő kapcsolattartáshoz, valamint a munkakör betöltésére való alkalmasságuk előzetes elbírálásához szükséges alábbi adatok:

·         név,

·         születési név,

·         anyja neve,

·         neme,

·         születési hely, idő,

·         családi állapot,

·         állampolgárság,

·         lakcím, (lakóhely, tartózkodási hely),

·         értesítési cím,

·         telefonszám,

·         e-mail cím,

·         önéletrajz,

·         fénykép,

·         képesítést, szakképzettséget igazoló dokumentumok adatai,

·         hatósági bizonyítvány sorszáma, információtartalma.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A benyújtott álláspályázatok elbírálását, illetve amennyiben az érintett (pályázó) a megadott személyes adatai meghatározott, hosszabb idejű kezeléséhez előzetesen hozzájárult, annak lejáratát követően vagy – amennyiben ezt korábbi időpontban visszavonja – az érintett erre vonatkozó kérésének időpontjában töröljük az adatait.

A benyújtott álláspályázat elbírálását követően sikertelen pályázat esetén a pályázó számára visszajuttatjuk a benyújtott pályázati anyagokat. Amennyiben a pályázó nem veszi át azokat, akkor legfeljebb 90 nap elteltével töröljük, megsemmisítjük a pályázati anyagait.

Az adattovábbítás címzettjei:

A kezelt adatokat nem továbbítjuk harmadik fél számára.

Személyügyi nyilvántartás

  • Munkatársaink adatait a jogszabályban előírt foglalkoztatási jogviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése és a humánerőforrás menedzsment feladatok támogatása céljából kötelezően előírt módon kezeljük.

Az adatkezelés célja:

Munkáltatóként a jogszabályokban előírt foglalkoztatási jogviszonnyal összefüggő nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségeink teljesítése; humánerőforrás menedzsment feladataink támogatása.

Az adatkezelés jogalapja:

Az adatkezelés jogszabályban előírt kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján, valamint különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdésének h) pontján, illetve hatósági (erkölcsi) bizonyítvány esetében továbbá  a GDPR 10. cikkén alapul.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,

·         a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

·         a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény,

·         a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 5/1993. (XII. 26.) MüM rendelet,

·         az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény,

·         az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény.

·         az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet,

·         a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI.24.) NM rendelet,

·         a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény.

A kezelt adatok köre:

A foglalkoztatottak természetes személyazonosító adatai (törzsadatok), valamint a jogviszonnyal összefüggő további adatok:

·         név,

·         születési hely és idő,

·         anyja neve,

·         személyi igazolvány száma,

·         házassági anyakönyvi kivonat száma,

·         halotti anyakönyvi kivonat száma,

·         lakcím (lakóhely, tartózkodási hely),

·         értesítési cím,

·         állampolgárság,

·         telefonszám,

·         e-mail cím,

·         iskolai végzettség,

·         szakmai, tanfolyami végzettségek,

·         képesítést igazoló okmányok száma,

·         munkakör, besorolás, beosztás, telephely, felvétel időpontja,

·         gépkocsivezetői engedély száma (gépjármű használatára jogosult foglalkoztatottak esetén),

·         eltartottak adatai (név, születési idő),

·         hatósági erkölcsi bizonyítvány adatai.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A helyben tárolt és kezelt adatok megőrzése minden esetben a vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározott feltételek szerint történik, az adott foglalkoztatási jogviszonyra irányuló ágazati törvényben meghatározott időtartamig kerülnek az adatok megőrzésre.

A munkahelyi balesettel kapcsolatban kezelt személyes adatok megőrzési ideje 5 év a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény és a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 5/1993. (XII. 26.) MüM rendelet alapján.

Az adattovábbítás címzettjei:

A foglalkozás-egészségügyi ellátáshoz, illetve a munkavédelmi feladatok ellátásához szükséges alap adatokat (név, munkakör, beosztás) szerződéses partnereink (üzemorvos, munkavédelmi szolgáltató) felé továbbítjuk.

·         Foglalkozás-egészségügyi szolgáltató partnerünk (üzemorvos megnevezése: Fenestra Kft.  (székhely: 5600 Békéscsaba Wlassics sétány 3. , adószám: 11049298-2-04).

A foglalkoztatással összefüggő, illetve a humánerőforrás gazdálkodáshoz kapcsolódó, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek (pl.: fenntartó), eljáró hatóságok, társszervek felé is továbbítani vagyunk kötelesek, ilyen például:

·         Békéscsabai Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály (Cím: 5600 Békéscsaba Szabadság tér 1–3.),

·         az egészségügyi dolgozóval szemben folyamatban lévő etikai eljárás során az eljárás lefolytatása hatáskörrel és illetékességgel rendelkező kamarai szerv, továbbá jogszabályban meghatározott esetekben az eljáró hatóságok

·         a Központi Statisztikai Hivatal.

Bér- és járulékelszámolás

Az adatkezelés célja:

A bér- és járulékelszámolás biztosítása, jogszabályi kötelezettség teljesítése.

Az adatkezelés jogalapja:

Az adatkezelés jogszabályban előírt kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges, az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontján, valamint különleges adatok esetében a GDPR 9. cikk (2) bekezdés h) pontján alapul.

Az adatkezelésre a következő jogszabályokban foglalt rendelkezések figyelembe vételével kerül sor:

·         az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,

·         a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény,

·         az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény,

·         a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény,

·         a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény,

·         a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény,

·         az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény,

·         a magánnyugdíjról és a magán-nyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény,

·         a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény,

·         a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.

A kezelt adatok köre:

A bér- és járulékelszámoláshoz, továbbá a kifizetéséhez szükséges természetes személyazonosító adatok (törzsadatok), valamint a jogviszonnyal összefüggő további adatok:

·         foglalkoztatott neve,

·         lakcíme (lakóhelye, tartózkodási helye),

·         adószáma,

·         TAJ száma,

·         bankszámlaszáma,

·         nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagságához kapcsolódó adatok,

·         eltartottjai adatai (név, születési idő, adószám, TAJ szám),

·         házastársa, élettársa adatai (név, adószám, TAJ szám),

·         munkaköre, besorolása, beosztása.

A személyes adatok megőrzésének, tárolásának ideje:

A helyben tárolt és kezelt adatok megőrzése minden esetben a vonatkozó, hatályos jogszabályi előírásokban meghatározottak szerint történik.

Munkáltatóként a biztosított, volt biztosított biztosítási jogviszonyával összefüggő, a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembe vételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat a biztosítottra, volt biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő legalább öt évig kötelesek vagyunk megőrizni.

Az adattovábbítás címzettjei:

A bér- és járulékelszámoláshoz szükséges adatokat az alábbi szerződéses pénzügyi, számviteli szolgáltató, adatfeldolgozó partnerünk felé továbbítjuk:

adatfeldolgozó megnevezése: Fenestra Kft., székhelye: 5600 Békéscsaba Wlassics sétány 3., adószáma: 11049298-2-04.

Adattovábbítás történik még az alábbi szervezet felé:

·         szerződéses könyvvizsgáló szolgáltató partnerünk (megnevezése: „Mentor Audit” Kft., székhelye: 4026 Debrecen Péterfia u. 4., adószáma: 11556684-1-09) felé.

A foglalkoztatottak bér- és járulékelszámolással összefüggő adatait a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően a központi, illetve statisztikai adatszolgáltatások címzettjei számára, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, illetve a keresőképtelenség esetén (pl.: táppénz) az egészségbiztosítási ellátásokért felelős Magyar Államkincstár felé, továbbá a külön jogszabályban meghatározott esetekben az illetékes felettes szervek, eljáró hatóságok, társszervek felé is továbbítani vagyunk kötelesek, ilyen például a Központi Statisztikai Hivatal.

Az Adatkezelési tájékoztató felülvizsgálata és elérhetősége

Fenntartjuk a jogot jelen tájékoztató felülvizsgálatára és szükség szerinti módosítására, amely indokolt lehet a vonatkozó jogszabályok vagy adatkezelési tevékenységünk, az arra alkalmazott technológia megváltozása esetén egyaránt.

Amennyiben a módosítás az Ön személyes adatainak kezelését is érinti, akkor erről haladéktalanul tájékoztatjuk, s személyes adatai további kezelését – a törvényben előírt kötelező adatkezelések kivételével – felfüggesztjük mindaddig, amíg ahhoz nem járul hozzá újra.

Jelen tájékoztatót olyan formában és módon tesszük elérhetővé, hogy annak hozzáférhetősége bármely helyben érintett számára biztosított legyen.

 

Kelt: Püspökladány, 2025. szeptember 4.